1.jpg

Комунальний заклад "Смілянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів Черкаської обласної ради"


Виховувати та навчати
може лише та школа,
в якій люблять дітей.

Г. Хижняк

Методична робота

 

 

 

 

 

З 1 по 5 квітня пройшов Тиждень спілкування рідною, державною мовою

Заходи на цьому тижні підготували і провели: керівник гуртка «Музеєзнавці» Харченко Ю. М. - зустріч з членами
Національної Спілки письменників Володимиром Ткаченко і Ігорем Коваленко; учитель української мови і літератури Андрющенко Н. П. – турнір мовознавства «Ніжність проти мужності»; учитель розвитку мовлення Майборода Т. В. – «Склади свою власну казку»; учителі початкових класів Новікова Л. В., Бондарєва І. О., Меркулова О. М. – «Розвиток асоціативного мислення», конкурс «Загадки, прислів′я, приказки». КВК «Розумниці і розумники», подорож-опис «Розкажи мені про весну».

 

 

З 11 по 15 березня 2019 року пройшов Тиждень обізнаності і самовираження у сфері культури.

Цього тижня пройшли заходи, присвячені 205-ій річниці з Дня народження видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка. 

Завідувач бібліотекою Сюмак Надія Степанівна організувала виставку друкованих видань, літературну вікторину «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», конкурс на кращого читця-декламатора поетичних творів Т. Г. Шевченка. Переможці конкурсу були гостями «Світлиці Кобзаря», організованої у шкільному музеї вихователем вищої категорії Тирсою Оленою Анатоліївною.
Учитель образотворчого мистецтва Стригун Вікторія Миколаївна провела з учнями заняття «Кольоротерапія».
У всіх класах пройшли бесіди і тренінги з правил поведінки у громадських місцях, приміщеннях закладу освіти.
Пройшла тепла зустріч з учнями Смілянської школи мистецтв. Здобувачі освіти знайомилися з різними видами мистецтва, з захопленням прослухали музичні твори у живому виконанні, оглянули виставку робіт юних художників.
В закладі освіти побувала в гостях керівник арт-студії «Долоньки» Манько Карина Сергіївна, яка надала учням 8 класу майстер-клас з «інтуїтивного малювання».

 

 

Підсумки  місячника педагогічної майстерності

Згідно річного плану роботи закладу освіти, плану методичного кабінету, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, активізації їх творчості та ініціативи, результативного впровадження в практику роботи інноваційних технологій з 01 по 28 лютого 2019 року проведено місячник педагогічної майстерності «ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ НЕ Є СПРАВОЮ ТАЛАНОВИТИХ ЛЮДЕЙ, МАЙСТРОМ МОЖЕ
ЗРОБИТИСЯ КОЖНИЙ, ЯКЩО ЙОМУ ДОПОМОЖУТЬ І ЯКЩО ВІН САМ БУДЕ ПРАЦЮВАТИ». В рамках місячника проведено : з 04.02 по 08.02 «Панорама педагогічної майстерності учителів-предметників та вихователів старших класів»; з 11.02 по 15.02 «Тиждень ініціативності і підприємливості у сфері трудового навчання»; з 18.02 по 22.02 «Панорама педагогічної майстерності учителів початкових класів та вихователів 1 – 4
класів»; з 26.02 по 28.02 «Панорама педагогічної майстерності класних керівників».
Інноваційна освітня діяльність закладу освіти характеризуються пошуком нових і вдосконалених існуючих принципів, підходів до освіти, суттєвими змінами в змісті, формах і методах навчання і виховання. Всі заходи, які проходили під час місячника педагогічної майстерності, проведені на достатньому рівні. Кожен педагог намагався показати результативність роботи, організованість дій, гуманістичну спрямованість. Аналіз заходів
показав, що учителі і вихователі проводять їх відповідно до навчальних програм і календарно-тематичного планування, уміло реалізують на уроках, самопідготовках, виховних заходах принципи науковості, доступності, систематичного викладання навчального матеріалу, враховують індивідуальні вікові особливості учнів, забезпечують єдність освітніх, розвивально-корекційних та виховних функцій навчання, з метою активізації діяльності здобувачів освіти та підвищення ефективності знань використовують інформаційно-комунікаційні технології. Велику увагу педагоги приділяють диференціації та індивідуальній роботі з учнями, які мають низькі пізнавальні здібності, уміло проводять мотивацію навчальної діяльності на всіх етапах уроку, самопідготовок, виховних годин. Пояснення нового матеріалу носить творчий, пошуковий характер, це сприяє в учнів розвитку зв’язного мовлення, логічного мислення.
Свою високу педагогічну майстерність під час «Панорами педагогічної майстерності учителів-предметників і вихователів старших класів» показали учителі: Крамаренко Тетяна Валеріївна, урок на тему «Вправи на координацію і рівновагу з використанням нетрадиційного обладнання»; Стригун Вікторія Миколаївна, урок на тему «Використання спеціальних ефектів при створенні презентації»; Андрющенко Наталія Петрівна, урок на тему «Підсумковий урок по темі «Займенник»; Демиденко Тетяна Володимирівна, урок на тему «В. Нестайко «Дивовижні пригоди в лісовій школі»» та вихователь 8 класу Тирса Олена Анатоліївна, виховна година «Хвилина пам′яті Єременка В. В.». Високою патріотичною спрямованістю відзначився захід, проведений у шкільному етнографічному музеї завідувачем шкільного етнографічного музею Тирсою Оленою Анатоліївною та членами гуртка «Музеєзнавці».
Педагоги розвивали у учнів логічне мислення, формували поняття та уявлення про навколишній світ, сприяли корекції та розвитку уваги, зорової та слухової пам’яті, просторової орієнтації.

 

З метою підвищення рівня профорієнтаційної роботи був проведений «Тиждень ініціативності і підприємливості у сфері трудового навчання». Складовими предметного тижня були: інтегрований урок з швейної справи та фізики і хімії у побуті на тему «Спомоби обробки нижнього зрізу рукава обшивкою. Сили природи. Використання «простих механізмів»», вчителі: швейної справи Турчак Любов Василівна, фізики і хімії Вакуленко Олександр Антонович; відкритий урок з столярної справи «Послідовне складання бічних рамок стільця. Властивості клею ПВА» у 8 класі, учитель: Стеблина Георгій Євгенович; урок з швейної справи «Сорочка дитяча без плечового шва. Виготовлення сорочки. З′єднання бокових зрізів» у 7 класі, учитель: Німченко Раїса Максимівна; пройшли конкурси-змагання, шкільна олімпіада з трудового навчання, зустріч з майстром виробничого навчання Смілянського ЦППРК Лебідь Ольгою Геннадіївною.
Учителі Турчак Л. В., Стеблина Г. Є., Німченко Р. М. при проведенні заходів застосували різні засоби, форми, методи для творчого розвитку школярів, підтримки їхніх особистих нахилів та здібностей, на основі психологічних та дидактичних принципів навчання. Під час проведення заходів використовувати сучасні форми і методи роботи.

 «Панорама педагогічної майстерності учителів початкових класів та вихователів 1 – 4 класів» пройшла на достатньому методичному рівні. учителі і вихователі початкових класів – фахівці своєї справи, пробуджують творчість і пізнання учнів, підтримують інтерес та бажання вчитеся. Було проведено: годину спілкування «Черкащина - мій рідний край», вихователь 3 класу Карданець Оксана Василівна; відкрита самопідготовка у 3 класі, вихователь Козлова Світлана Анатоліївна; урок математики у 4 класі на тему «Віднімання двоцифрових чисел», учитель: Меркулова Олена Миколаївна; логопедичне заняття «Автоматизація звуків [р],[р′], учитель-логопед Старікова Тетяна Станіславівна; відкрита самопідготовка у 2 класі, вихователь Каптенко Галина Андріївна. Здобувачі освіти розвивали свою мову, творчі здібності, емоції. розширювали активний словник, коригували пізнавальну діяльність, пам’ять, мислення. На прикладі казок, казкових ігрових ситуацій виховувалось бажання творити добро.

 

Під час «Панорами педагогічної майстерності класних керівників» були проведені: виховна година у 4 класі «Здоровий спосіб життя», класний керівник Меркулова Олена Миколаївна; гра-вікторина у 7 класі «Я обираю здоровий спосіб життя», класний керівник Вакуленко Валентина Василівна; подорож казкою «Дружба-найдорожчий скарб» у 2 класі, класний керівник Пойнер Людмила Олексіївна; година духовності у 9 класі
«Батьківщина-мати, умій її захищати», класний керівник Петруха Ольга Григорівна. Година духовності у 9 класі була насичена позитивними емоціями, мала надзвичайно високий виховний рівень.

 ””
 ””
 ””

 

 

 План проведення

План проведення

 

 

4 січня 2019 року відбувся психологічний тренінг на тему «Булінг, мобінг, домашнє насилля. Запобігання і протидія»

 

В цікавій, ігровій формі учасники опрацьовували і ознайомилися з видами булінгу у шкільному і педагогічному середовищі, як виявити жертву булінгу і булерів. Під час практичної роботи виконували завдання:

– систематизувати знання щодо групових процесів і взаємостосунків дітей та молоді у навчальному закладі;
– навчитися визначати групи ризику (жертв та булерів);
– ознайомитися з принципами організації системного протистояння булінгу у шкільному колективі;
– набути умінь проводити тренінг асертивної поведінки;
– ознайомитися з зарубіжним досвідом попередження і подолання булінгу.

 

 
 
 

 

 

3.01.2019 року у нашому освітньому закладі відбувся дефектологічний спецсемінар на тему «Мислення дитини з особливими освітніми потребами»

Підготувала і провела його учитель-логопед Старікова Тетяна Станіславівна. Учасники спецсемінару докладно розглянули: що таке мислення, його функції, механізм, операції мислення. Ознайомилися з особливостями недорозвитку операцій мислення у дітей з інтелектуальними порушеннями, обговорили сучасні інноваційні методики розвитку мислення дітей з особливими освітніми потребами.

 

 
 

 

 

Новорічна ялинка, яка засяяла вогнями 28 грудня 2018 року,

була прикрашена ялинковими прикрасами, виготовленими руками учнів 8, 9 класів на уроках трудового навчання під керівництвом учителя Турчак Любов Василівни. У цьому році ялинка була найкраща!

 

 

 

З 10 по 14 грудня 2018 року пройшов Тиждень інформаційно-цифрової та математичної компетентностей

Цікаво і змістовно пройшли заходи, проведені вчителем «Сходинок до інформатики» Новіковою Ларисою Василівною, вчителем математики Вакуленко Олександром Антоновичем: конкурс «Математичний ерудит», вікторина «Світ цікавої математики» (5-6 класи), вікторина «Подорож країною Інформатики» (7-9 класи), інтелектуально-розважальна гра «Інформаційний калейдоскоп», вікторина «Юні Архімеди» (7-9 класи).

  

 

 

З 15 по 19 жовтня пройшов Тиждень соціальної та громадянської компетентностей.

Активну участь прийняли учителі: початкових класів, що викладають предмети «Соціально-побутове орієнтування» і «Я у Світі»: Новікова Лариса Василівна, Пойнер Людмила Олексіївна, Меркулова Олена Миколаївна та Майборода Тетяна Василівна, що викладає СПО у 5-9 класах. Педагоги початкових класів провели квест «Правила поводження у громадських місцях», рухливі музичні перерви «Я знаю українські народні пісні», флеш-моб «Фонтан ввічливих слів».

Учитель соціально-побутового орієнтування Майборода Тетяна Василівна, учитель географії Петруха Ольга Григорівна, вихователь 9 класу Миколенко Наталія Григорівна провели соціальне опитування серед учнів і працівників освітнього закладу «Що ви знаєте про вареники?» і організували майстер-клас з участю учнів старших класів по виготовленню вареників з різними начинками. Учні 8 класу показали міні-сценки з гуморески  С. Руданського «Вареники-варєнікі».

Завершився Тиждень соціальної та громадянської компетентностей воркшопом для учителів початкових класів на тему: «Значення соціально-побутового орієнтування у розвитку побутових компетентностей дітей з особливими потребами»

 

 

 

 

 Згідно з річним планом роботи з 12 по 16 березня 2018 року був проведений Тиждень дисциплін природничого циклу

 

Учителями, що викладають ці предмети: Петрухою О. Г. (географія), Пазинич Н. М. (природознавство), Зайченко Ю. В. (Я у Світі), був складений і затверджений план проведення Тижня природничих наук. У рамках Тижня було проведено: конкурс-виставку «Зимова ікебана», конкурс дитячого малюнку «Я люблю тебе, природо», працював прес-центр «Екологія довкілля», з учнями 1-9 класів проводився мозковий штурм «Розв’яжи кросворд», з учнями 5-9 класів вікторини «У світі цікавого». «Нові 7 чудес світу і 7 чудес України», відкритий захід у 7 класі «Фіточаювання», загальний природничо-географічний турнір «Що у світі най-,най-, най», виготовлення та презентація проектів макетів Землі, зоовікторина у 8 класі «Ти у світі не один – що ти знаєш про тварин», біологічна розминка у 9-х класах «Органи людини в цифрах», у 8 класі віртуальна подорож «Країни далекі та близькі. 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

Робота методичних об’єднань школи

В школі-інтернаті працюють постійно діючі методичні об’єднання (вчителів початкових класів, вчителів – предметників, вчителів трудового навчання, вихователів, класних керівників). Діяльність методичних об’єднань спрямована на підвищення професійної майстерності педагогічних працівників , розвитку їх професійного і творчого потенціалу через різні форми методичної роботи, творчу взаємодію у вирішенні різних питань шкільного життя.

На кожному засіданні, крім спостереження та аналізу уроків, виховних занять, учасники заслуховують змістовні тематичні реферати, поповнюють педагогічну скарбничку методичного кабінету, взаємозбагачуються досвідом з актуальних питань науково-методичної та практичної навчально-виховної роботи, шукають ефективні форми та методи організації. Значна увага методичної ради і шкільних методичних об’єднань були зосередженні на підготовці і проведенні предметних тижнів, зокрема , тиждень початкової школи, тиждень української мови і літератури, тиждень трудового навчання, під час яких свою майстерність показали вчителі, а здібності - учні.

 

 З 06.11 по 10.11.2017року у КЗ "Смілянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ст. Черкаської обласної ради" пройшов Тиждень української мови і літератури, прсвячений діяльності великого українського мислителя, педагога, філософа, поета, композитора, музиканта, культурно-освітнього подвижника Григорія Савовича Сковороди у рамках розпочатих Всеукраїнських Сковородинських навчань "Пізнай себе". Учні школи знайомились з життєвим шляхом мандрівного філософа, його поетично-музичною творчістю, читали байки, афоризми. Завершився Тиждень педагогічними читаннями на тему "Григорій Сковорода. Учив, як жив, жив, як учив".

 

 

Особлива роль у спеціальній школі відводиться трудовому  навчанню. Але корекційно-розвивальний ефект можливий лише за умови спеціальної організації трудового навчання. Максимально можливий розвиток може бути досягнуто тільки при дотриманні ряду умов: застосування адекватної програми і методів навчання, що відповідають реальному віковому періоду і реальним можливостям  дітей.

12 грудня 2017 року на базі  КЗ «Смілянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ст. Черкаської області» відбувся семінар-практикум учителів обслуговуючої праці м. Сміла. Учні 9а класу під керівництвом учителя трудового навчання Турчак Л. В. показали свої трудові навички і уміння,  вразили присутніх отриманими знаннями і уміннями традиційної і художньої обробки тканини, своєю працьовитістю, самостійністю.

 

Корекційно-розвиткова робота у спеціальній школі спрямована на: корекцію недоліків пізнавальних процесів, гностичної діяльності; корекцію мовленнєвого розвитку; корекцію емоційно-вольової сфери; корекцію вад моторики, фізичного розвитку; корекцію просоціальної спрямованості особистості, виправлення недоліків соціально-нормативної поведінки, порушень здатності до її саморегуляції. Особливого значення у цій роботі надається корекційно-розвитковим заняттям: урокам ритміки і ЛФК, логопедичним заняттям і урокам розвитку мовлення, соціально-побутовому орієнтуванню. На протязі листопада місяця учителі, що викладають ці предмети ділилися своїм досвідом, педагогічними знахідками. Надзвичайно цікаво пройшов бінарний урок «Подорож Оха і Аха», проведений учителем ритміки і ЛФК Петрухою О. Г., учителем фізичної культури і ЛФК Крамаренко Т. В. Конкурсно-розважальна програма «Мій однокласник /однокласниця зможе», проведена учителем соціально-побутового орієнтування Майбородою Т. В. дозволила провести моніторинг готовності старшокласників до дорослого життя. Логопедичний ранок, підготовлений учителем-логопедом Старіковою Т. С., учителями розвитку мовлення Бондарєвою І. О., Меркуловою О. М.,  Зайченко Ю. В. показав систему роботи педагогів за методикою ТАН-Содерберг.

 ””
 ””
 ””

 

 

«Актуальні проблеми навчання і виховання дітей, що мають порушення психофізичного розвитку» під такою темою у нашому освітньому закладі відбувся семінар-практикум для учителів, що навчають дітей з особливими потребами, організований Смілянською міською ПМПК. Педагоги школи-інтернату ділилися своїми педагогічними надбаннями, надали практичні рекомендації учителям-дефектологам, учителям індивідуальної форми навчання та асистентам учителів.

 ””
 ””
 ””

 

 

Наша адреса

Панель керування

Забули свій пароль? Забули свій логін?

Контакти

20700, Україна, Черкаська обл., м. Сміла, вул. Соборна, 240
(04733) 4-44-84, 4-44-70
specschool@ukr.net